سروش هم از رفتار پیشین خود و حمایت از دولت جمهوری اسلامی پوزش طلبید، ملت ایران با بزرگواری تو را میبخشد

انگار همین دیروز بود که سروش را در تلوزیون میدیدیم که به محاجه با چپها و لیبرالها و در دفاع از اسلام خمینی و جمهوری اسلامی در کنار مصباح نشسته بود . جوانان یادشان نیست ولی ما پیرترها خوب یادمان است که سروش چه منفور بود آنگاه که در کنار جنایتکاران جمهوری اسلامی در جبهه دانشگاه به مبارزه با نیروهای آزادیخواه برخاسته بود. یادمان هست چه منفور بود آنگاه که عضویت در شورای انقلاب فرهنگی را پذیرفت و با تبر جمهوری اسلامی که خمینی به دستش داده بود به جان دانشگاهها افتاد و آنها را از بیخ برکند و کشت . یادمان هست چه بر سر دانشگاهها آورد و چه سالهای طولانی لازم بود تا جسد دانشگاهها که به دست او و یارانش کشته شده بود دوباره جانی گرفت و برخاست و در صف مقدم مبارزه آزادیخواهی و دموکراسی ایران قرار گرفت . اما اکنون همین سروش از رفتار گذشته خود پوزش میطلبد . آقای سروش، با اینکه بد کردی و خیلی بد کردی ، ولی ملت بزرگوار ایران اکنون که از رفتار گذشته خود شرمگینی و پوزش میطلبی ، اکنون که در کنار ملت قرار گرفته ای ، تو را میبخشد . به جمع ملت ایران خوش آمدی . امیدواریم دیگر هرگز آن اشتباه مرگبار را تکرار نکنی و در کنار دیکتاتورها قرار نگیری.

برگرفته از نامه 18 شهریور سروش به خامنه ای :

بارخدایا تو گواه باش، من که عمری درد دین داشته ام و درس دین داده ام. از بیداد این نظام استبداد آئین برائت می جویم و اگر روزی به سهو و خطا اعانتی به ظالمان کرده ام از تو پوزش و آمرزش می طلبم.

«دوراندیش»

برچسب‌ها: , , , ,

16 پاسخ to “سروش هم از رفتار پیشین خود و حمایت از دولت جمهوری اسلامی پوزش طلبید، ملت ایران با بزرگواری تو را میبخشد”

  1. bita Says:

    na, ein kafi nist. javani ma ha ra darbedari ma ha ra ki javab mideh.
    enghelab farhangi zendegi man va khanevadeam era nabood kard.
    kafi nist

  2. MAZDAQ Says:

    <<<<<<RAH CHAREH<<<
    1) " SHORAYE MARAJE" BE RAHBARI AYAT OZMA: MONTAZARI, SANEI, BAYAT ZANJANI, MOUSAVI ARDEBILI, SHOBAYR ZANJANI, MOUSAVI TABRIZI, SAFI GOLPAYEGANI….TASHKIL GARDAD.

    2) BAND 111 GHANOON ASASI EJRA GARDAD.

    3) ENTEKHABAT AZAD RIYASAT JOMHOORY BARGOZAR SHVAD.

    BA SEPAS

    MAZDAQ

  3. علی Says:

    دوست من اشتباه نکن!
    امثال آقای! سروش وقتی دارن اینجور حرفا رو میزنن دارن به یه » آش! اسلامیه» دیگه فکر میکنن که واسه این مردم و مملکت بپزن!
    بهتره متوجه باشید که من و دوستام واسه آخوندهای کت و شلواری هم هیچ دلسوزی نمیکنیم.

  4. Omid Says:

    دوستان،

    هیچ آدمی‌ بی‌ خطا نیست. سروش هم همینطور. ولی‌ به کتابها و سخنرانیهای ۱۰ سال اخیر او نگاه کنید. این آدم، حکومتی نبوده در این ۱۰ سال.

  5. خلیل Says:

    با سلام، این سخن که » بارخدایا تو گواه باش، من که عمری درد دین داشته ام و درس دین داده ام. از بیداد این نظام استبداد آئین برائت می جویم و اگر روزی به سهو و خطا اعانتی به ظالمان کرده ام از تو پوزش و آمرزش می طلبم.» همه ی آن چیزی نیست که ایشان باید بگوید. ایشان باید بگوید چه بلاهایی سر مظلومان آورده است و چه زیان هایی به دانشگاه و کشور وارد کرده است. این یعنی توبه ؛اگر راست می گوید.

  6. ناشناس Says:

    همه میدانند سروش بیست سال است راهش از راه این نظاام جداست اگر سروش به طور ضمنی از همراهی با آقایان در انقلاب فرهنگی عذر خواسته آیا بقیه گروههای وهم گرا که اول انقلاب اسلحه بدست گرفتند هم روزی از مردم عذر خواهی خواهند کرد .آنها با ایده آل گرایی و رویاهای چپ گرایانه هر کدام خود را در جامعه متعصب ایران یک چه گوارا میدیدند و بهترین فرزندان مردم ایران را به رویارویی با سیستم خونریز وتازه تاسیس جمهوری اسلامی فرستادند

  7. بيانيه 12 Says:

    گزيده اي از بيانيه شماره 12 رئيس جمهور ميرحسين موسوي در يک فايل با ارزش. لطفا اين فايل را براي دوستانتان ايميل کنيد. توي بالاترين و دنباله و انجمن هاي گفتگو و جاهاي ديگه هم اگر دستتون ميرسه پخش کنيد. به اميد آزادي

  8. sedigheh ghodsi Says:

    انشاله اقاي سروش در عمل و طي زمان ثابت خواهند كرد پشيمانند

  9. مهرداد Says:

    امثال آقاي سروش بايد بدانند كه دارند محصولي را درو مي‌كنند كه بذر آن را 30 سال پيش كاشتند. خود كرده را تدبير نيست. ممكن است ببخشيم اما فراموش نمي‌كنيم… هرگز

  10. arma Says:

    نوشته های آقای سروش نشان از این دارد که در انتظار آمدن اندیشه ای نو در درون نظام هستیم .همان اندیشه ای که بی شک مدتهاست در سر بسیاری از افراد پرورانده می شود تا بر ملت تحمیل گردد
    در هر حال امیدوارم شرایط به طوری رقم خورد که ملت در نهایت پیروز باشند
    ما دیگر آن روزهای اشتباه را تکرار نخواهیم کرد
    ما اثبات خواهیم کرد از پدران و مادرنانمان چند قدم جلو تریم

  11. امیر Says:

    کدام ملت بزرگوار ایران ؟ منظورت چیه که از بخشش اونا دم میزنی ؟ اینها همون ملت هستن که انقلاب کردن جنگیدن صلح کردن و حالا به تنگ اومدن و معلوم هم نیست به تفاهم رسیده باشن .اصلا خودت تو این سی سال چی کا رکردی ؟ کجا بودی ؟
    این فرایند و آگاهی نتیجه زحمات همان روشنفکر هاست که الان به نتیجه رسیده است
    این سیر باید طی میشد تا مردم آگاه می شدند ولی انگار هنوز بعضی ها دنبال دشمن میگردند و می خواهند مقصر پیدا کنند . ان کار سروش و دیگران درست بود این کارش هم درست است ولی اسمش معذرت خواهی نیست از کی ؟ چی ؟ شماها که همه خانواده شهید هستین یا کشته اید یا کشته شدید ولی سروش با قلم سروکار داشته است و دارد کارش را هم خوب بلد است می بینید که

  12. حامد Says:

    سلام بر همگی،
    با این طرز تفکر شما چه فرقی با این دیو صفتان حاکم دارید. یکی را به گناه ناکرده بجای دیگران اینگونه کوبیدن و هتک حرمت کردن روا نیست. اول اطلاعات دقیق بعد قضاوت. دوستان اطلاعات دقیق شورا و ستاد انقلاب فرهنگی را کامل نگرفتند. سروش به مجرد اینکه فهمید که آن جمع چه جمعی است از آن خارج شد و راه خود را جدا کرد و حقیقتاً مبارزه ای فرهنگی در پیش گرفت. اگر نبود که 13 سال دربه دری را نمی کشید. سروش به شکل گیری جنبش های نوین فکری خدمات شایانی کرده است. بی دلیل جناح حاکم همیشه از به عنوان آتش زیر کاه نام نمی برد.
    ضمناً اینگونه ساده لوحانه در مورد دین قضاوت نکنید و اینقدر تند نروید. دنیای بی دین دنیایی بس خطرناک است. ضمناً شما نمی توانید رای خود را چند ده میلیون مسلمان ایرانی تحمیل کنید.

  13. آرش Says:

    ((اگر روزی به سهو و خطا اعانتی به ظالمان کرده ام از تو پوزش و آمرزش می طلبم. ))

    ایشون از سردمداران انقلاب فرهنگی، تعطیلی دانشگاهها، بستن دفاتر دانشجویی، سرکوب وکشتار دانشجویان بودند. پیوستن ایشون به صف مردم باعث خوشحالی است، ولی این «اگر » ی که اول جمله بالا نوشته ابدآ موردی ندارد مگر اینکه ایشون هنوز منکر گذشتهء خودشون باشند.
    در ثانی ایشون این عذر خواهی رو به مردم بدهکارند که شاید با رندی درویشی اونو از خدا میخاد تا از چون چرا های احتمالی بعدی خلایق هم خودرو معاف کنه.

  14. سینا Says:

    جواب کوبنده مردم آزاده ایران در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی سبز آزادی آنسان بر پیکر سیاه کرداران جنایتکار خواهد نشست، تا ما را نه بزدلان خاموش، نه خواب آلودگان نابینا، که شیردلانی آگاه ایستاده بر حقمان بیابند. روز جمعه 27 شهریور ماندن هر ایرانی در خانه، بی تعارف، خیانت به خون شهدای سبزمان است!
    توهین، تجاوز، قتل و شکنجه علیه کسانی که برای آزادی همه ما ایرانی ها به میدان آمدند، علیه همه ما ایرانی ها صورت گرفت. برادران و خواهران هموطن! ناموس، شرف و غیرت کلماتی از یاد رفته و قدیمی نیستند!

    یادمان باشد کسی به جای کس دیگر بیرون نمی رود! حضور تک تک ما ضروری و لازم است!
    ترانه «ایران کهن» اثری از استاد شهرام ناظری:

    ای خشم به جان تاخته، طوفان شرر شو
    ای بغض گل انداخته، فریاد خطر شو
    ای روی برافروخته خود پرچم ره باش
    ای مشت برافراخته، افراخته تر شو
    ای حافظ جان وطن از خانه برن آی
    از خانه برون چیست، که از خویش بدر شو!
    گر شعله فرو ریزد، بشتاب و میندیش
    ور تیغ فرو بارد، ای سینه سپر شو

    خاک پدرانت که دست دگران است
    هان ای پسرم، خانه نگهدار پدر شو
    دیوار مصیبت کدهء حوصله بشکن
    شرم آیدم از این همه صبر تو، ظفر شو
    تا – روبهکان را از این بیشه به در آریم
    چون شیر در این بیشه سراپای جگر شو

    مسپار وطنم را به قضا و قدر ای دوست!
    خود بر سر این تنگ قضا مانده– شو
    فریاد به فریاد بیفزای که وقت است
    در یک نفس تازه– آخته تر شو

    ایرانی آزاده جهان چشم به راه است
    ایران کهن در خطر افتاده خبر شو!

    مشتی خس و خارند، به یک شعله بسوزان
    بر ظلمت این شام سیه، نام سحر شو!

  15. ایرانی Says:

    آقای دور اندیش اگر هنگام نقد گدشته باشه ، درباره رفسنجانی خیلی مهمتر از صانعی وسروشه ، دارید خطای استراتژیک میکنید

  16. mypersia Says:

    اینو باش، اومدی، ترا زادی به دانشگاه الان هم حلالیت میطلبی، زرشک. نه جانم، ملت ایران تو را نمیبخشد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.