امروز فیلم استقبال پان ترکهااز رئیس جمهور ترکیه در تبریز را دیدم . واقعا آدم باید بی غیرت باشد که برادرانش را در شهرهای دیگر ایران بکشند آنوقت گلویش را برای رئیس جمهور اسلامگرای ترکیه جر بدهد . حالم به هم خورد . تبریز اینطور نبود . چه کسی این بلا را سر ترکهای غیور آورد ؟ از همه جای دنیا ، همه ملتها از آمریکایی و عرب و غیره دارند با ملت دلاور ایران همدردی میکنند آنوقت این آدمها ، این اعضای حزب پان ترک طرفدار الهام علی «اف » روسی افتاده اند دنبال رئیس جمهور ترکیه انگار نه انگار که بیخ گوششان توی خیابانهای تهران دارند آدم میکشند .آقایان پان ترک ، بابا فرض تورک هستید ، فرض ملت دیگری هستید ،آیا معنایش این است که دیگر انسان هم نیستید؟ شاعر گفته ” چو عضوی به دردآورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار” شماها به عنوان یک “انسان” نباید با همنوعان خود که در خیابانهای تهران جان خود را فدای آزادی و دموکراسی میکنند همدردی کنید؟ ننگ بر شما . ابامای آمریکایی از شما انسانتر است ، اتحادیه اروپا از شما انسانتر است ، عربهای مصر و تونس از شما انسانترند. واقعا نژادپرستی و فاشیسم نژادی چه بلایی سر انسان می آورد که اورا نسبت به درد و رنج همنوعان خود بی حس میکند . خوب شد که ستارخانها و باقرخانها رفتند و شما پان ترکها را ندیدند . حزب و گروه شما واقعا مایه ننگ همه ترکهاست . گاه شک میکنم که باید کاسه ای زیرنیم کاسه باشد و شما را دولت جمهوری اسلامی ساخته و پرداخته که تفرقه بیندازد و حکومت کند وگرنه بدون وجود شما الان آذربایجان مانند صد سال گذشته در صف جلوی انقلاب ایران برای آزادی و دموکراسی قرار گرفته بود. من مطمئنم که دیر یا زود هموطنان ترک زبان ما برای حمایت از قیام سایر هموطنان خود به پا خواهند خاست و ننگ شما پان ترکها را از دامان خود خواهند شست . آن روز که تبریز وارد میدان شود جمهوری اسلامی باید غزل خداحافظی را بخواند. آن روز ، با وجود همه تلاشهای مذبوحانه پان ترکها ، در راه است و طولی نخواهد کشید که هموطنان ترک خود را خواهیم دید که همچون زمان انقلاب مشروطه به پا خاسته اند و دلیرانه بر علیه جمهوری خونریز اسلامی میجنگند.
فوریه 17, 2011 در 00:31 |
اینکار پانترکها اشتباه محض است ولی یادمان باشد که ما هم با جکهای مسخرمون اونها رو از خودمون دور کردیم
فوریه 17, 2011 در 17:15 |
مثل اینکه بعضی ها خیلی میسوزند مرحم بیارم به اونجاتون
فوریه 17, 2011 در 00:34 |
دوست من آذربایجانی چند بار انقلاب کرد هزار هزار کشته داد اخر سر چی نصیبش شد؟تحقیر ایا جز این بود؟حالاهم برا چی از شما ها حمایت کنه که ابتدایی ترین حق هر انسانی کهدر قانون اساسی شما هم نوشته شده انهم تحصیل به زبان مادری هست از انها دریغ می کنید پس دیگر تا وقتی که حقوق اقوام احترام نگذارید انتظار نداشته باشید که از شماها حمایت کنند
یاشاسین آذربایجان
فوریه 17, 2011 در 07:08 |
ما همه ایرانی هستیم. کی می خاییم اینو بفهمیم..ما همه انسانیم.. چرا قومی احساس حقارت دارد.. چرا ما هنوز دچار فاشیسم نژادی هستیم. ما یکی هستیم همون طور که خدایمان یکی است. بس کنید تورو خدا بس کنید . به کشور خودتون رحم نمی کنید. به سرزمینی کع درش زندگی می کنید رحم کنید. خودتونو بدبخت نکنید.. بیایید فکر کنیم. بیایید فرهنگ خودمونو رشد بدیم. .زندگی رو برا خودمون راحتتر کنیم نه بدتر.
مارس 29, 2011 در 09:57 |
کاش همه مثل تو فکر میکردند
فوریه 17, 2011 در 00:40 |
یوسف جان! عین خودت حکومت با بی شرمی تمام ریخته شدن خون ملت را نادیده میگیری و دروغ می نویسی
فوریه 17, 2011 در 00:56 |
برای اینها مهم نیست چه بر سره مردم بیاد
مارس 29, 2011 در 09:59 |
مگر برای شما مهم هست که چقدر قومیت هارو تحقیر کردید بی شرمها
فوریه 17, 2011 در 00:57 |
این هویت طلبان بدون اینکه اگاه باشند که گرداننده بعضی از این تشکلات وزارت اطلاعات میباشد مورد سو استفاده قرار میگیرند. یک درصد و نه بیشتر هم که فرمودید پانترکیست بودند که در میان همه اقوام و ملیت ها پیدا میشود. چیزی که فراموش کردید بدان اشاره کنید استتار ساندیس خوران این وسط بود که کله گنده هاشون تهران بودند و مهم تر ها شون مریض با گواهی پزشکی. وگرنه نه تنها تبریزی ها بلکه کل اذربایجان جنایات و وحشیگری های ترکان عثمانی را در جنگها و تجاوزاتشان به خاک پاک ایران را فراموش نکرده اند. یک ترک اذربایجانی
فوریه 17, 2011 در 21:35 |
همین حرف رو هم جکومت در قبال شما میگه!!
شما از آمریکا حمایت می کنید!
مارس 29, 2011 در 10:12 |
آقای تاریخدان عثمانیها جنایت و وحشیگری نکردند شما هم از این کتابهای سراسر دروغ یاد گرفتید متاسفانه. اگر از همین ۸۰ یا ۹۰ ساله ها بپرسید به اون مخه پوکت میکنند که عثمانیها مردم از آذربایجان را از دست ارامنه کثیف نجات دادند. در زمان صفوی هم اگر مبارزاتی بود سر مذهب بود که اونهم آنطوری که شما تاریخدان معظم میفرمایید نیست. لطفا مطالعه بفرمایید و خود را نوکر دیگران که یک عمر تو را به باد مسخره گرفتند نکنی. من شرم میکنم که همزبانی مثل تو دارم. لطفا کمی به فکر فرهنگ خودت باشید.
فوریه 18, 2011 در 02:55 |
نامه سخنگوی حقوق بشر آذربایجان جنوبی به رئیس جمهور ترکیه
سهشنبه ۱۹ بهمن ۱٣٨۹ – ٨ فوريه ۲۰۱۱
جناب آقای عبدالله گول رئیس جمهور محترم تورکیه
دنیا ملت تورک را با صفت آزادگی و عدالت خواهی ا ش میشناسد. ملت تورک در سختترین شرایط در کنار ملل مظلوم جهان قرار گرفته و از حقٔ و حقو ق آنها دفاع کرده است. نمونههای آن, پناه دادن به یهودیان اسپانیا در زمان دولت عثمانی، پناه دادن به صدها هزار رانده شده توسط دولتین روس و شوروی سابق، پنا ه دا دن به ۴۰۰ هزار تورک بلغار، دفاع از حقٔ و حقو ق تورک های قبرس و…
ریاست محترم جمهور، شما به عنوانه بالاترین مقام کشور همسایه ایران, مطمئناً مسائل ایران را از نزدیک تعقیب میکنید، شاید از کسانی باشید که بسیار از مسائل داخلی ایران آگاه است. شما میدانید که رژیم ایران بر پایه دیکتاتوری استوار است. شما میدانید که در زندانهای این رژیم هزاران نفر به خاطر افکارشان که در تضاد با رژیم است در زنجیر هستند و سالانه صدها نفر از آنان به جوغه های اعدام سپرده میشوند. آیا شنیده اید که پاسدارن رژیم ایران به دختران سیاسی در بند تجاوز میکنند که مبادا به خاطر بکارتشان به بهشت بروند و روز بعد از تجاوز و اعدام، پاسدارن رژیم خود را به عنوان داماد خانواده به خانواده معدوم معرفی میکنند و جامع خون آلود دختر اعدامی را به مادر دختر تحویل میدهند و بهای تیرهای شلیک شده به نو عروس کفن پیچ را طلب میکنند! نمونههای زشت و زننده از این قبیل بسیارند، که انسان از انسان بودن خود و از بیان آن شرمسار است.
با روی کار آمدن حزب سابق شما ، حزب ”عدالت و تو سعه” رابطهٔ تورکیه با رژیم تهران نزدیک و نزدیکتر شد، طوری که متاسفانه دنیا دیگر تورکیه را به عنوان متّحده رژیم تهران میشناسد!در این میان دیدارهای زیادی مقامات تورکیه از ایران و رهبران دیکتاتور ی تهران از تورکیه داشته اند. و بعد از انتخابات ساختگی رژیم ، متاسفانه مقامات تورکیه تنها کشور عمده ای بودند که به مقامات رژیم دیکتاتور ی تهران تبریک گفتند!
رئیس محترم جمهور تورکیه، مطبوعات گزارش کرده اند که جناب عالی در آینده نزدیک به تهران سفر میکنید، لابد در این سفر با سران منفور رژیم دیکتاتور تهران ، که به جان و مال و ناموس هزاران انسان تجاوز کرده اند دیدار میکنید! آیا این زیبنده ملت بزرگ تورک است که رئیس جمهور کشور شان با چنین جنایت کارانی دیدار کند؟
رئیس محترم جمهور، حافظهٔ خلقها بسیار قویست، خلقهای ایران در قیام مشروطیت ، حمایت سفارت دولت تورک عثمانی از آزادی خواهان را فراموش نکرده اند ، و همواره از این عمل دولت تورک عثمانی به نیکی یاد میکنند، با این که بیش از یک صد سال از آن حادثه گذشته است.
رئیس محترم جمهور، همان طور که مستحضر هستید، درصد بالای از خلقهای ایران را تورکهای آذربایجانی ، قشقائی، قیزلباش، خلجها، تورکمنها ، خزر ها و… تشکیل میدهند ( هر چند که در مقوله حقو ق بشر تمامی انسانها باهم برا برند) تورکهای ایران به همراه دیگر خلقهای ایران همواره با پیشرفت و موفقیت کشور تورکیه خرسندو با گرفتاریهای ترکیه ناراحت میشوند.
ریاست محترم جمهور، همان طور که شاهد هستیم، رژیمهای دیکتاتور شمال افریقا و خاور میانه یکی پس از دیگری سرنگون میشوند و این حافظهٔ تاریخ است که نام دوستان و دشمنان خلقها را به ثبت میرساند.
جناب آقای عبدا.. گول رئیس جمهور محترم تورکیه، آزادی خواهان جهان و خلقهای مظلوم ایران از شما انتظار دارند که در کنار خلقهای ستمدیده ایران باشید همانا که لایق و زیبنده ملت بزرگ تورک است و منافع بلند مدت ملت بزرگ تورک را نیز تامین میکند.
سخنگوی حقوق بشر آذربایجان جنوبی(ایران)
شاهین استاجلو
دانمارک
http://www.azeri.dk/sahr
فوریه 18, 2011 در 12:26 |
گم شو کثافت عوضی با این حرف های مزخرفت
مارس 29, 2011 در 10:01 |
اینهم نشانی از ادب و فرهنگ کوروشی شما فارسهای گرامی
فوریه 17, 2011 در 02:08 |
من یک آذربایجانی و ساکن تبریز هستم. با اینکه خواهان احقاق حقوق ازدست رفته خود یعنی تحصیل به زبان مادری هستم ، اما از این هم باخبر هستم که تمامی سایتهای پان ترکها از طرف وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی اداره می گردند و این همان ترفند قدیمی » تفرقه بینداز و حکومت کن » می باشد که به خوبی از طرف جمهوری اسلامی اجرا می گردد و متاسفانه ما ترکها که به سادگی مشهور هستیم ، به راحتی احساساتی شده و فریب این کثیفان اطلاعاتی را خورده ایم. اما باید خدمت تمام دوستان ترک و همشهری هایم عرض کنم که تا زمانی که این رژیم منحوس بر سر کار باشد ، به هیچ عنوان امتیازی به ترکهای ایران اعطا نخواهد شد. در واقع رژیم با سیاست کثیف خود ، شمار زیادی از مردم جامعه ایران ( ترکها را ) را به گوشه رانده و با به گوشه کشاندن آنها و ساکت کردنشان ، درصد بالایی از جامعه خود را که ساکت هستند ، به جمع طرفداران خود محسوب می نمایند. در واقع سکوت در برابر این رژیم نه به نفع فارس ، نه به نفع ترک و نه به نفع کرد و هیچ قوم دیگر نخواهد بود. در مورد ترکی و استقبال از عبدالله گل هم باید از دید روانشناسی به قضیه نگاه کرد ؛ در واقع ملت ترک ایران چنان از رژیم خود سرخورده و مایوس و دل شکسته شده اند که در توهماتشان فکر می کنند که رئیس جمهورشان عبدالله گل می باشد و نه محمود احمدی نژاد. دست به دامان ترکیه یا کشورهای خارجی شدن هیچ فایده ای نخواهد داشت ، چرا که کشورهای خارجی برای منافع خود سیاست ریزی می کنند و به هیچ وجه برای مردم سایر کشورها دل نخواهند سوزاند. گر چه من خود مخالف سکوت آذربایجان هستم ، اما به دیدگاه همشهریانم احترام گذاشته و فقط می گویم متاسفم که همشهریانم از روی سادگی و پاک دلی ، فریب عده ای اطلاعاتی رژیم را خورده اند و تهران همیشه در جلسات اطلاعاتی به سکوت آذربایجان افتخار می کند.
فوریه 17, 2011 در 21:40 |
اگر سایت هایی که به گفته شما پانترک هستن اکثرا از طرف اطلاعات خط میگیرن باید این رو هم بدونید که. احتمالا خود همین سایت های جنبش سبز هم اطلاعاتی هستن.
فوریه 17, 2011 در 02:17 |
تبریزی
البته من پان ترکیست نیستم و به هیچ پان دیگری هم باور ندارم اما پیشواز از رئیس جمهور ترکیه و خوشرفتاری با او به معنای هواداری از رژیم گندیده و پوسیده ولایت فقیه و یا پان ترکیسم شاید نباشد. فراموش نکنیم که همین ترکیه پناهگاه بسیاری از کسانی است که از دوزخ رژیم ایران پس از انتحار اسلامی!!! گریخته اند و در آنجا بر ضد این رژیم اهریمنی شبانه روز کار می کنند و نباید نادیده بگیریم که بیشتر کسانی که از راه ترکیه گریخته اند فارس هستند نه ترک! بیش از نود در صد گیرنده های ماهواره ای هم که مانند پتک هائی پرتوان دیوار سانسور رژیم دژخیمان ستمگر را درهم می کوبند از راه ترکیه به درون ایران می آیند و ……….
فوریه 17, 2011 در 02:57 |
من فکر میکنم با این برداشتها داریم به این توهم پان ترکیسم دامن می زنیم . استقبال از رخبر ترکیه یعنی دهن کجی به زمامداران ایران .. به نوعی اعتراض. بهتره خوشبینانه برداشت کنیم. من مطمئن هسام که ته دل هر آذربایجانی نام ایران جاری هست.. و به موقعش وارد میدان کارزار خواهند شد.. اگرچه آلان فشار خیلی زیاد هست . نکته دیگه هم این که این خیل عظیم که میاد تو خیابان چه تهران چه شهرهای دیگه الزاما که همه فارس نیستن!!
اصلا چرا این بحث فارس و ترک و لر و کرد داریم تو این بحبوه باز می کنیم ؟ باید هشیار باشیم. داریم دقیقا کاری می کنیم که به مذاق سیاست کثیف خوش میاد..
فوریه 17, 2011 در 03:07 |
آقای یوسف از آذربایجان!
آیا مردم شما را از حق تحصیل به زبان مادری محروم کرده اند؟ یا حکومت؟ حکومت همه اصول قانون اساسی را که به نفع مردم است را زیرپا می گذارد.
فوریه 17, 2011 در 03:15 |
دوست تبریزی
بنده می دانم که استقبال از عبدالله گل دهن کجی به رژیم ایران است ، ولی باید قبول کنیم که از بس در این کشور سرخورده شده ایم که رو به عبدالله گل بیگانه می آوریم. من با ترکیه یا گل مشکلی ندارم ، من فقط متاسفم که چرا باید دست به دامن بیگانه شد. می دانید که هیچ کس دایه ی مهربان تر از مادر نخواهد بود. با تشکر و احترام
فوریه 17, 2011 در 03:26 |
من نمیفهمم یعنی چی حق تحصیل در دانشگاه به زبان مادری نداریم؟!!!! خوب که چی ؟
تو این مملکت ملت حق حرف زدن دارن حالا شما ها میگین ما نمیتونیم تو دانشگاه به زبان خودمان تحصیل کنیم البته از دوستانمون که حروف الفبای پدر و مادر و اجدادشون را گذاشتن کنار و حروف لاتین رو استفاده میکنن انتظار بیشتری نمیشه داشت (نمیدونم یهو چرا یاد اون ویدیویی افتادم که در مورد برنامه نود بود و دوستمون توش داشت داد میزد که بابا در صد بالا میره پایین که نمیاد)
بابا دمتون گرم باز ایول به کردها
فوریه 17, 2011 در 03:34 |
دوستان محترم
من خودم اهل تبریز و ساکن آنجا هستم متاسفانه باید عرض کنم این جریان پان ترکیسم از خارج از مرزهای ایران زمین ترسیم و کنترل میشود و متاسفانه طرفداران زیادی هم دارد.
بحث زبان مادری بهانه ای بیش نیست وهیچ مشکلی از زندگی این عزیزان را حل نخواهد کرد. و این مطلب را خدمت همشهریان عزیزم عرض کنم آذربایجان جز جدانشدنی ایرانمان است.وظیفه خودم و همه همشهریان سبز میدانم درآگاه سازی این قشر باید تلاش بیشتری کرد.
یاشاسین میر حسین آذربایجانین رشید اوغلی
ساغ اولسون کروبی
فوریه 17, 2011 در 04:09 |
che tor mishe vase Abdolah gol nameye sherkat to tazahorate 25 bahman minevisi in ja in khube
ama vagti melate tork az rayis jomhore demokrate keshvare tork estegbal mikone misozi.
On yaro ro bash ,khude farsa shabo roz az amrika englis, israyil,oganda,…komak mikhahand
VOA ,BBC ta akhbareshun ro pushehs nemide che alam shangeyi ke rah nemindazan
ama hala ke ma az keshvare hamzaban va hamnejademun ke sabegeye kumak be torkhaye alam ro dare talabe komak kardim….
vagean ke farse sag ke migan shoma hayid tarafdaraye jonbeshe sabz
Pan torkism az kharej ya dakhel modiriat nemishe balke yek harakat va vakoneshe tabiyi hastesh
na be nafe torkiye va na be nafe azerbaijan nist ke torkaye irannasionalist bashand va edeaye esteglal dashte bashand
in yek niaze rooze jameye torke iran hast ta khake pedari khudemun ke hamana irane bozorg savafi hastesh ro az in tokhmaye englis(farsaye hendustani) pas begirim
az ardabil ta bandar abas male mast va erse babaye ma torka hast
«Ne mutlu Turkum Diana»
فوریه 17, 2011 در 04:14 |
آن زمانی که مساله روزنامه ایران و توهین به ترکها بود و تبریز را بسیجی های حرام زاده قتل عام می کردند شما مرده بودید ؟
یادتان باشد همین الان هم رهبر جنبش سبز اهل کجاست ؟
فوریه 17, 2011 در 04:15 |
turk ha hamishe bighirat bodan
فوریه 17, 2011 در 04:57 |
به همه ی ایرانیان احترام بگذار. بیش تر از این تفرقه ایجاد نکنید..
فوریه 17, 2011 در 05:07 |
اگه ترکا بی غیرت بودن الان تهرانی های سوسول نمی دونستن باباشون کیه.
به درک که توی تهران یه عده رو کشتن، ترکا کم کشته دادن؟؟ آخرش چی شده؟
اصلا فارسا چی دارن که بهش افتخار کنن؟ هرچی دارن از ترکا دارن.
استقبال خیلی خوبی بود، تا اونجاتون بسوزه
فوریه 19, 2011 در 02:58 |
ایول یاشا گارداشیم – یاشاسین آذربایجان – مرگ بر فترس شونیسم
فوریه 17, 2011 در 06:42 |
خفه شو مردک، انقدر نژادپرست نباش …
زنده باد همه ی اقوام ایرانی ..
فوریه 17, 2011 در 06:43 |
Bi gheirat Too Va Oon Basiji Hayeh Haroom Zadeh Hastand !!
فوریه 17, 2011 در 04:15 |
این لقبی که بهشون دادند ایول داره….خر
فوریه 17, 2011 در 04:54 |
به همه ی ایرانیان احترام بگذار. بیش تر از این تفرقه ایجاد نکنید
فوریه 17, 2011 در 05:10 |
خفه شو بی شعور افغانی، با اون لهجه عربیتون
فوریه 17, 2011 در 17:07 |
سگ صفت پارس نكن
مارس 29, 2011 در 10:21 |
بیا این هم فارس با فرهنگ. تقصیر شما احمقها نیست. تقصیر ما هست که بدنبال شما راه افتادیم و تاحالا هر انقلابی کردیم شما نانش را خوردید. شرم به همزبانان ترک که با شما دست به دست شدند. شما هخامنشی ها عرضه و لیاقت هیچ مهربانی را ندارید.
من از ارومیه هستم ولی جواب این گونه آدمها رو از آقایون محترم همزبان میخواهم که به زبانی که خودشان حالیشان میشه بهشون بفهمونند.
سپتامبر 13, 2011 در 06:02 |
همین نشان دهنده فرهنگ و ادب این هاست. 2500 سال فرهنگ یاوه گویی وتمسخر و جاهلی گری و … . نمی فهم با چه رویی دم از فرهنگ می زنند. بدون شک بی فرهنگ ترین و وحشی ترین انسانها همین نوادگان کوروش خوانخوار هستند.
فوریه 17, 2011 در 04:20 |
اون وقتی که چپ و راست واسه ترکها جوک میساختیم باید به فکر همچین روزهایی میبودیم که تحقیر همدیگه جز باعث تفرقه و جدایی بین ملت نمیشه تا به وقت لزوم توقع حمایت از هم دیگرو داشته باشیم
سبز از تهران
فوریه 17, 2011 در 04:23 |
sag tu un ruhet sasha jun
فوریه 17, 2011 در 04:25 |
خلخالی بدبختی ما همینه که موسوی همشهری شماست .وگر نه ما همان 25 خرداد ترتیب رزیم را داده بودیم. الان هم فقط کروبی حرف میزنه
فوریه 17, 2011 در 06:47 |
Ridi
Hamoon karobi ke Avazeh Aghdeh zaneh shohadash hameja ro gerefteh layeghetooneh
فوریه 17, 2011 در 04:28 |
خاک بر سرت بکنن ساشا. اون چیزی که گفتی لایق خودت و امثال خودته که بویی از انسانیت نبردین
فوریه 17, 2011 در 04:30 |
Azizane man emrooz rooze tafraghe va jodaii nist har chand eteghade man inast ke Rahe Yeki shodan az Jodaii migozarad emrooz doshmane ma yekist ma hame Irani hastim doshmane ma va Irane ma hamin Hokoomate ghorooneh vostaiiye khorafatiye ba zatt ast bas, biyaiid avval mame mihan az daste inan berahanim, motmaen bashid dar yek fazaye demokratik hame be khastehaye khod miresand. zende ba azadi zende bad azadi.
فوریه 17, 2011 در 04:31 |
این از یک میل نهانی برای رها شدن از حکومت ایران و پیوستن به همزبان هاشونه. شاید هم حق دارند. اینم حکومته که ما داریم؟ هر کدومامون یه تعلق ملی قومی دیگه ای داشته باشیم میل در رفتن پیدا میکنیم.
فوریه 17, 2011 در 04:32 |
زمانیکه ترکهای آذربایجان برای توهینی که به آنها شد اعتراض کردند و حکومت خونها ریخت، زمانیکه طی چند سال اخیر دهها نفر در کردستان اعدام شدند، زمانیکه ….
کجا بود حمایتی یا بیانیه ای که روشنفکران و گروههای فارس از اینها بکنند. روشنفکر نما ها و آنان که بر این باورند که ایرانی یعنی فارس و لا غیر و هر کرد و ترکی که حقوق خود را خواستار باشد و بر کرد و ترک بودن خود تاکید کند، ارزش حمایت ندارد و همان بهتر که خاموش شود، اینان هستند باعث جدایی کرد و ترک و بلوچ و عرب و ترکمن
تک تک شمایی که به فارس بودنتان افتخار می کنید و این قومیت ها را شهروند درجه دو می دانید، مقصرید در این جدایی
فوریه 17, 2011 در 04:33 |
Tabriz, Baki, Ankara, Biz hara Farslar Hara
فوریه 17, 2011 در 06:47 |
Fuck off
فوریه 19, 2011 در 03:08 |
یا شا مرسی واقعا ما کجا فارس ها کجا
فوریه 17, 2011 در 04:36 |
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین ایران
کم لطفی است که به مردم شریف آذربایجان اینچنین نسبت بدهید!
ما همیشه پا به پای سرزمین ایران برای حقوق خود و حقوق ملتمان مبارزه کرده ایم و مبارزه خواهیم کرد. یوسف جان، حق تحصیل به زبان مادری و یا حقوق دیگر ما را مگر هم وطن های فارس زبان ما از ما گرفته اند؟ مگر این ها کار حکومت نیست؟ مگر حکومت فقط از فارس زبان ها تشکیل شده است؟ یعنی آذربایجانی توی دستگاه این رژیم نیست؟
همه عالم تن است و ایران دل نیست گوینده زین قیاس خجل
چون که ایـران دل زمیـن باشد دل ز تـن به بـود، یقیـن باشـد
زان ولایت که مهـتـران دارند بـهتـریـن جـای بـهتـران دارنــد
نظامی گنجوی
مارس 29, 2011 در 10:28 |
تو دیگه زر نزن معلومه که فارس هستی خودتو جای ترک جا نزن.
اگر هم ترک هستی ننگ بر تو که لایق چنین بدبختی هستی. امثال شماها باعث شدند که ما اینقدر تحقیر بشیم. احمق بیشعور
فوریه 17, 2011 در 04:37 |
بحث فارس و ترک را اطلاعاتیها دارن اینجا دامن میزنن. من یک ایرانی ترک زبان اهل تبریز هستم و به سبز بودنم افتخار میکنم. دوستان، جو تبریز بسیار سنگین است و فعالیت علنی اینجا بسیار پر هزینه. تبریز با شما هموطنان سبز است. یاشاسین ایران
فوریه 18, 2011 در 03:24 |
دوست عزیز با شما موافقم.
من به ایرانی و آذری بودن خود افتخار میکنم.
بایستی در آگاه سازی جامعه بیشتر تلاش کنیم.
کم نیست آذری زبانهایی که در جنبش سبز فعالند.آمار واقعی رای ها در آذربایجان به موسوی نشانگر این واقعیت میباشد.
یاشاسین میرحسین ساغ اولسون کروبی
مارس 29, 2011 در 10:40 |
motaasefane shoma na musavi na karrubi va na digar sarkardegan sabz ra mishnasid
مختونو بکار بندازید و ببینید که اوایل انقلاب هم آقایون برای جلب توجه قومیتها از حالا هم شعارهای رنگینتری میدادند ولی نتیجه چی شد؟ این بلا بر سر آذربایجان چندین بار اتفاق افتاد. در دوران مشروطیت در دوران شیخ محمد خیابانی و در انقلاب اسلامی. این انقلابها از طرف آذربایجانی های عزیز بود ولی سودش به کی رسید؟ اینقدر سطحی فکر نکنید. من آذربایجانی نیستم کرد هستم ماهم کمتر از آنها ستم دیده نیستیم. اما شما دیگر اشتباهت پدرانتونو رو تکرار نکنید. همین خرداد ۱۳۸۵ این آقایون کجا بودند که حکومت داشت شما رو قتل عام میکرد؟ واقعا که بچگانه فکر میکنید
فوریه 17, 2011 در 04:38 |
خوب تبريزيها ترکن و از رئيس جمهور ترک استقبال کردند اين خيلي طبيعيه در ضمن شما خرداد 85 چه حمايت حتي زبوني از تبريزيها و ديگر ترکها کريد که الان مدعي شديد؟
فوریه 17, 2011 در 05:15 |
هموطن عزیز
تبریزیها و بقیه آذربایجانی ها آذری هستند نه ترک!!!
آذریها از نژاد آریا هستند ولی ترکهای ترکیه زیر مجموعه قبایل تاتار و مغول هستند که سالها قبل به منطقه فعلی ترکیه حمله یا مهاجرت کردند و اونجا مستقر شدند. حیفه که خودتونو با اونها تو یک رده قرار بدید. اینکه زبان نسبتا مشترکی داشته باشید (که من به عنوان یک متولد تهران ولی با ریشه آذری زبان مشترک را هم قبول ندارم چون کاملا با هم فرق دارند و اگر مشابهتی هم باشد به خاطر هم جواری است که اینهم طبیعی می باشد) دلیل نمیشه که خودتونو از ایران جدا بدونید اگر هم کسی خلاف این گفت این شمایید که باید تودهنی بزنید نع اینکه اجازه دهید تا ریشه شما را ازتون بگیرند
فوریه 17, 2011 در 07:28 |
آقای سبز خیلی دیر بیدار شدی بخیر باشد
در محافل اذربایجان بشتر روی حقوق اذربایجان و ….. تکیه میشود و ما خرداد 85 انچه را که باید ببینیم دیدیم کل مردم فارسگرا از مخالف تا موافق برای کشتن ما بقول شما آریایی ها دست میزدند . کذشت آنروزی که تو به من دیکته کنی چون به موقع نتوانستی برادریت را ثابت کنی .
آذزبایجان وار اولسون
ایستمین کور السون
مارس 29, 2011 در 10:52 |
زیاد خودتو پاره نکن دوست کج فهم. کلمه منحوس آذری رو هم امثال تو که از ما ترسیدند به خورد این ملت بدبخت دادند. زیاد جوش نزن. تو اصلا فرق آذری و ترک را میتونی که داری زررررر میزنی.کله خر زبانهای ترکی شاخه های زیادی دارند که یکی ترکی عثمانی یکی ترکی آذربایجانی و غیره هستند. اگر هم خواستی به اون مخه خالی مبارکت فرو بکنی برو مطالعه کن و دست از این تبلیغات آریایی بردار.
ایتین گوتونن باشی چیخمیر بیزه نظر وئریر قانماز!!
فوریه 17, 2011 در 12:07 |
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آذریها از نژاد آریا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فوریه 20, 2011 در 05:20 |
Boro Bebin Zartoosht Koja Be Dony Donya Omadeh
badesh Boro Ajdadetoo Az Beyneh Araba Jostejoo Kon Shayad Too Arebestan Betooni Nejadetoo Donbal Koni
فوریه 21, 2011 در 23:28
In gadr nejad parasti ke hanuz in bahsa ro matrah mikuni.
edeyaye adam shudan va demokrasi ham dari.
Sikim zartoshti, koroshi va tum nejad parast farslari
Ne mytlu Turkum diyana
فوریه 17, 2011 در 08:25 |
اقای سبز به اندازه رای خودت حرف بزن لازم نیست برای مردم اذربایجان تصمیم بگیری . رای مردم فقط در صندوق رای مشخص میشود نه با سخن شما . برو دمکراسی را مطالعه کن بعد حرف بزن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
فوریه 19, 2011 در 02:59 |
عالی گفتی
فوریه 17, 2011 در 04:39 |
منم با سبز موافقم .
فوریه 17, 2011 در 04:41 |
عزیزان من سال 85 که در طول فقط یک هفته تعداد کشته ها و زخمی ها و دستگیر شده های آذربایجانی بیشتر از یک سال تظاهرات تهران بود(فقط در یک هفته) شما ها از ما حمایت کردین؟ شما ها اونروز کجا بودین؟!!!معلومه، داشتین برای ما جوک میساختین!
این هم که میگین جریان پانترکیسم که یک درصد ترک ها هم نمیشن عامل عدم همراهی مردم آذربایجان هستن درست نیست،پس چرا بقیه مردم نمیان بیرون؟همه پانترک هستن؟
مردم آذربایجان عاشق حکومت اسلامی هستن؟ مردم آذربایجان ترسو هستن؟ مردم آذربایجان سابقه انقلابی ندارن؟ فرهنگشون پایینه؟… جواب همه این سوال ها نه هست،پس جواب پیش شما هموطن های فارس هست،تحقیق کنین ببینین چیکار کردین که ما رو از خودتون جدا کردین؟!
تاریخ هم اینو نشون داده که بدون تبریز هیییییچ تغییری در ایران اتفاق نمیافته،چون تنها شهرهای سیاسی و تاثیر گذار ایران تهران و تبریز هستن، صد سال هم اصفهان،شیراز،مشهد،… از تهران حمایت کنن اتفاقی نمیافته، باید تبریز به تهرانکمک کنه که با شرایط فعلی مردم آذربایجان(مردم عادی که نه پانترک هستن نه حکومتی) حاضر به همراهی نیستن.
در مورد عبدالله گل هم باید بگم که هم انسان بزرگیه و هم همزبون ماست،دلیلی نداشت ازش استقبال نشه!!!
مارس 29, 2011 در 11:01 |
آنا سوتون حلال اولسون
آقای محترم دمت گرم امثال شما اگر نباشند ما همه میفتیم دامن فارسها و فارس میشیم. خدا را شکر که پارسال من هم بیدار شدم وگرنه ممکن بود با یکیشون ازدواج کنم ویک عمر تحقیر!!!
من هم طرفدار هیچ حرکتی اعم از سبز و نارنجی و بنفش و … نیستم فقط آذربایجان
شیوا-ارومیه
فوریه 17, 2011 در 04:41 |
کامنتهای اکثر دوستان در مورد زبان مادری و اقلیت بودن پان ها مورد تایید اینجانب است. نباید همه تقصیر را گردن حکومت انداخت. قبول بفرمایید که فارسها خود را در موضع بالاتری می بینند (در حالی که به هیچ نحو درست نیست، نگاهی به آمار ایرانیان موفق خارج از کشور که فرصت پیشرفت داشتند بیندازید و ببینید درصد بیشترشان ترکها هستند)
آقا و خانمی که الان ترکها را متهم به بی غیرتی می کنید، کجا بودید زمانی که سر قضیه کاریکاتور اون مفعول روزنامه ایران، ترکها را در همه شمالغرب کشور تار و مار می کردند. سرکوبگران اون جنبش کلمه ای ترکی بلد نبودند. کاریکاتور اون ملعون بهانه خوبی بود، جنبشی که شروع شده بود بر علیه حکومت بود، فقط نیاز به حمایت از شما با غیرت ها داشت. چند نفر از شما وبلاگ نویسان اظهار برائت از اون کثافت کردید، اسمش را نمی آورم که محفل آلوده به اسمش نباشد. مردم با او کاری نداشتن، خشمشان از نفس عمل بود. آیا می دانید هنوز هم در زندانهای آذربایجان جوانانی داریم که شکنجه می شوند و اون آقا فقط معذرت می خواهد.
آذربایجان را هر چه بنامید بنامید، ما خود می دانیم چه غیرتی داریم، فقط دیگر با طناب شما به چاه نخواهیم رفت.
این رژیم تا زمانی که آذربایجان تکانی نخورد سر جایش است و اگر می خواهید آنها وارد عمل شوند آشتی ملی راه بیندازید، توی وبلاگ نویس از همین جا شروع کن و از خواننده sasha نامت و امثال ایشان اظهار انذجار کن، مطمئن باش که ترکها هم دل خوشی از این سیستم ندارند. فقط از شما هم دلسردند.
در مورد خوش آمدگویی به رئیس جمهور ترکیه هم باید عرض کنم، ایشان خواهران و برادران بی پناه ما را بیشتر از شما پناه داده اند. این فقط تشکر است و چیز دیگری نیست. ما همه ایرانی هستیم و همه می خواهیم ایرانی آباد و سالم و زیبا داشته باشند.
پان ترکها درصد خیلی پایینی هستند اما واقعا اکثرشون هم با سوادند و هم مبارز، اما دیگر به این نتیجه رسیده اند که چاره دیگری باید جست. آنها به هیچ عنوان نماینده اکثریت ملت ترک ایران نیستند.
یاشاسین آنا یوردوم
یاشاسین آذربایجان
باشون اوجا السون گوزل ایران
فوریه 17, 2011 در 05:11 |
عالی ترین کامنتی بود که خواندم .
فوریه 17, 2011 در 04:41 |
مرگ برّ وطن فروش و مزدور اجنبی ، زنده باد آذری و آذر بایجان
مارس 29, 2011 در 11:18 |
گه خوردی وطن من آذربایجانه
آذری هم بدرد مامانت میخوره احمق ما ترک هستیم و عبدالله گٔل هم همزبان
تو احمق باید بدونی که آنها بیشتر از شما نژادپرستهای آریایی بدرد ما خوردند. تو اگه معنی وطن را میفهمیدی زر نمیزدی من خودم مهربانی و برادری ترکهای ترکیه نسبت به ماها رو دیدم نزدیک ۷ ساله اونجام ولی تو ایران که کشورمه اینجور راحت نبودام. از دست شما که همیشه اونجاتون میخاره.
فوریه 17, 2011 در 04:43 |
[...] [...]
فوریه 17, 2011 در 04:45 |
یاشار جان حکومت سیاست پان فارسیسم را که درزمان پهلوی گسترش یافته است را پذیرفته است و متاسفانه عده ای هم حتی ازسبزها به ان دامان میزنند.
فوریه 17, 2011 در 04:45 |
man yek shirazi e fars zaban hastam.
bazi vaghtha fekr mikonam agar ke tork boodam va dar IRAN
zendegi mikardam hataman yek tajzieh talab e tork mishodam.
doostan fars ta vaghti ke ma khoshhalim torkharo khoob
maskhareh va tahghir mikonim.
tork dar adabiate farsi = khar.
vali hala ke beshoon ehtiag darim ye martabeh (be dorosti) torkaro be onvane
mobarezane bozorg khetab mikonim.
pas bian va az in sharayet dars begirim va dast az in taghirha bardarim!
hanooz dir nashodeh!
IRAN faghat Teroon nist!!
فوریه 17, 2011 در 04:48 |
این سوال من از همه هموطنان ترکم است؟ ایا این حکومت فقط به شما ظلم کرده؟ آیا فقط حق شما را خورده؟ از گلوی شما گرفته و به کردها داده یا به لرها؟ به بلوچ داده یا چهارمخالی؟ به بویر احمدی داده یا ایلامی؟ به بندرعباسی داده یا خوزستانی؟ به کحا داده؟ اگه بنا به رشد است که بعد از انقلاب اصفهان و تبریز بیش از هر حای دیگر سهم برده اند. تازه گیرم که حکومت به شما طلم کرده، با سکوت در برابر جنایاتش در سایر جاها چه چیزی را میخواهید ثابت کنید؟ مگر این همه شهید سبز بجه های تهران نبودند؟ مگر به قول شما فارس نبودند؟ حکومت چه لطفی در حق این فارسها کرد؟ مگر به قول شما رهبر جنبش سبز ترک نیست؟ آیا فارسها ترک بودنش را در نظر گرفتند و از حمایتش دست کشیدند؟ این چه حرف بی اساس و باطلی است. من با ساختن جوکهای چرت برای هیچ قومیتی به هیچ عنوان موافق نیستم ، اما یادمان نرود ما بدون ایران هیچ چیزی نیستیم. مگر میشود که فرزندی بعد از چند سال زندگی در خانه پدری اش بگوید من از امروز میخواهم این اتاق را از خانه جدا کنم، مگر میتوان به صرف داشتن یک زبان دیگر قسمتی از خاک یک کشور را از آن جدا کرد؟ آن علی اف کثیف، خود بر منطقه ای حکومت میکند که غصبی است و به یمن شاهان نالایق قاجار از خاکمان کنده شده. هموطنان کرد و ترک و لر و فارس و همه و همه ترا به خدا زمان این بازیهای بچه گانه نیست وقت وقت اتحاد است، آذریها دشمن نفر به نفرمان را دارد میکشد آنوقت شما مشکلتان این است که چرا به زبان ترکی درس نمی خوانید؟ آذربایجان این طور نبود،آذربایجان را کرده اید حیاط خلوت رژیم؟ از همه شهرهای بزرگ صدا می اند الا تبریز! خیال ج.ا را راحت کرده اید از آنجا؟ کجایند سرداران شاهسون؟ بی همتی و بی عملی امروز خود را توجیه نکنید، بدانید امروز غده سرطانی ایران را فرا گرفته اگر همه با هم جراحی اش نکنیم فردا نه تو می مانی و نه من.
فوریه 17, 2011 در 05:27 |
تا کی می خواهید با این فرمایشات از بالا مردم را فریب دهید.ایران اگر نصف جهان هم باشد،آن کودکی که در سن 6/7 سالگی به مدرسه می رود و مجبورش می کنند به زبان بیگانه فارسی درس بخواند تا ابدالدهر هم شما و غرور کاذب پارسی اتان را نخواهد بخشید.
شما به چه حقی وجود زبان فارسی و دولت خامنه ای/احمدی نژاد را نشانه ملت بودن خود می دانید اما وجود رسمی دولت آذربایجان و کردستان و زبانها و ملتهای همسایه خود را نمی بینید و با قوم و قبیله خواندن آنها به گمان خود از وزن سیاسی و اجتماعی آنها می کاهید.اگر به مفهوم واقعی کلمه آزادیخواه نیستید و تنها تغییر حکومت می خواهید،بدانید که ماهمراه نیستیم.خونی که برای ازادی واقعی ریخته نشود به همان گونه که خونهای ریخته شده برای خمینی بیهوده بود،بی ثمر خواهد بود.اندکی پیرامون مفهوم آزادی واقعی بیاندیش و آنگاه ترستان از تجزیه ایران خواهد ریخت و هزاران و میلیونها پشتیبان خواهید یافت.
فوریه 17, 2011 در 08:26 |
عالی بود!!!
مارس 29, 2011 در 01:39 |
تورک هموطن تو نیست
فوریه 17, 2011 در 04:49 |
برادران عزیز من فقط حکومت نیست که به ما ها ظلم میکنه ، شما ها هم در حق ما کم بی انصافی نکردین ، حق برادری رو خوب به جا نیاوردین که الان از ما انتظار برادری دارین.ما هم مثل شما تحت ظلم هستیم(خیلی بیشتر از شما، چون شما فقط زیر ظلم روتین حکومت و شوونیسم مذهبی هستین اما ما ها علاوه بر این تحت شوونیسم فرهنگی و نژادی هم هستیم) ، اشکال شما اینه که فرض میکنین ما ها با شما دشمن هستیم در حالی که اینطوری نیست، مردم آذربایجان به نوعی با شما ها که حق برادری تون رو کامل ادا نکردین میشه گفت قهر هستن. ایراد رو پیدا کنین و حلش کنین و برادرای ترکتون رو هم که از لحاظ صنعت و تجارت و اقتصاد بهشون وابسته هستین آشتی بدین.
فوریه 17, 2011 در 04:53 |
Azareeha turk neestand , magar harkas englisi harf meezanad engilisi hast,azariha iraniani hastand ke bar asareh mandan tahteh eshghaleh turkha zabaneh khodeshan ra az dast dadehand,
hatta Azarbaijan ra be in esm meenamand chon name avalin farmandareh nezami anja
dar zamane hakhamaneshian ;;;; ADHARPADEGAN;;;;; boodehast ke be maneeyeh mohafezat shodeh ba atash, ke dar haleh hazer ham manateghe mahsoor shodeh nezami ra be parsi ;;;; PADEGAN ;;;;;meegooyand
Turkieh keshvary ast az hameh joor adamy;;;Greek, Abanian, Armenians, ,Persians, Arabs, va chand ta nejadeh deegar az oroopayeh sharghy vali hameh inha turky harf meezanand vali heechkas dar anja turk neest
dar amreeka ham hameh englisi harf meezanand vali englisi kheyly kam hastand
Azarbaijan ,che jonoby che shomaly hardo ghesmaty az khake Iran hastand va azarbaijan shomaly ham be zoody be khake moghadasse iran khahad peyvast
Agar kasani ham dar azarbaijan hastand ke doost darand be turkiyeh molhagh shavand,
meetavanand yek belit yeksareh begeerand beravand.
Azarbaijan yani;;;;;;; ADHARPADEGAN;;;; NAMY PARSI AST VA IN KHAK NAMEH TURKY NADARAD
فوریه 18, 2011 در 05:20 |
آری تو یکی سگ صفت راست می گویی شما ها آدم نمی شین من نمی دانم تو سگ از کدام نژاد هستی ( فارس افغانی – دری – پشتو ) ولی هر کی هستی رام نشدی وای به آن روزی که ما از شما فاشیستها حمایت بکنیم شتر در خواب بیند ………………. زنده باد ملت ترک آدربایجان ایران
مارس 29, 2011 در 11:36 |
باز این احمقها آذری گفتند. آخه نفهم الان به افغانیها چی میگید؟ مگه اونها فارس نیستند؟ تو اصلا میدونی ایران چیه؟
شتر!! ایران یک محدودهٔ جغرافیاییه که درآن مللیتهای زیادی هستند یکیشون هم ترکها. واسه ما داره سند میاره احمق.
تا اونجاتون هم بسوزه. الان دنیا میدون که ما ترک هستیم اصلا دلیلی هم نداره توضیح بدم اینو قرار هم نیست ثابت کنیم ولی هر کی که میخواد راحت جوک بگه بخنده میگه ما به ترکها جوک میگیم شما آذری هستید!!! شما گه خوردید. انتر اگر هم به ترکهای مثلا ترکیه جوک میگی بدون که اونها حتا به روی شماها توف هم نمیندازند. سرتونو کردین تو لاک نمیدونید که اونها کجان شما نژادپرستها کجا. خدا را شکر که ذلیل هستید
یاشاسین آذربایجان ترک
هر کی نمیکشه غلط کرده
از بقیه دوستان معذرت میخوام منطورم فقط اونهایی هستند که تحقیر میکنند و ما را آذری خطاب میکنند بی آنکه مطالعه کنند
فوریه 17, 2011 در 04:56 |
سلام.من شمالي هستم اما همه ايران رو وجودي از خودم ميدونم.توهين ساشا به تركها بسيار كودكانه و احمقانه هستش.تركها هم مثل همه ما تو اين حكومت تحقير شدند و كلي جوون از دست دادند. استقبال از يه رئيس جمهور چه ربطي به بي غيرتي داره.مطمئن باشيد ما با هم ايران رو درست ميكنيم.ترك لر عرب كرد فارس و….
بايد ادب و احترام رو رعايت كنيم و نذاريم خودمون به غرورمون توهين كنيم.زنده باد و ياشاسين ايران با همه اقوام و مردمش
فوریه 17, 2011 در 04:58 |
همه ایران جز مناطق فارس نشین خرابه ای بیش نیستن،کرد ها ،لر ها ، بلوچ ها ،عرب ها،… وضعشون از ما هم بدتره اما این دلیلش این نیست که به ما رسیدن،علتش اینه که ترک ها مغز اقتصادی و صنعتی فوق العاده ای دارن ،اصفهان بعد از انقلاب پر از کارخونه های دولتی شده اما تبریز فقط با همت مردمش آباد شده.
ما بیشتر از هر کس دیگه ای تو مملکت از اینها متنفریم اما مارو از خودتون جدا کردین.
فوریه 17, 2011 در 04:59 |
yasasin azerbaycan yasasin turk miletti
فوریه 17, 2011 در 05:00 |
به عنوان یک تبریزی از نزدیک شاهد سرکوب وحشیانه مردم تبریز در چند سال پیش بودم اما از این متعجب بودم که چرا حتی رسانه های خارجی درباره حرکتی که از هر حیث عظیم تر از آنچه بعد از انتخابات سال 88 در تهران بود ، سخنی نگفتند. هر چه بود سیاستبازان توانستند بدین وسیله تخم تفرقه و دشمنی را بین ایرانیان بیافکنند . واقعا به عنوان یک تبریزی شرم میکنم از بیتفاوت بودن و گاه بی شرم بودن برخی از همشهریانم. آنهایی که خود طعمه فاشیسم بوده اند اینک فاشیست تر شده اند درست در زمانی که جهان چون دهکده ای شده و همع بسان یک خانواده اند . َمنی که همیشه به ترک بودنم افتخار کرده ام با دیدن این رفتارهای الوده به تعصب دیگر دم نمی زنم که مردم تبریز روزگاری سرآمد آزادمردان جهان بوده اند و دلاورانی چون ستار خان برای آزادی مام وطن، ایران عزیز، از جان گذشته گی ها کرده اند. برادران من ، هم زبانان عزیز من، بازیچه دست سیاسیت بازان نشوید ، نگزارید آب را گل آلود کنند و برادر را بر برادر بشورانند. یاشاسین آذربایجان، یاشاسین ایران
فوریه 17, 2011 در 05:03 |
اول اینکه من خودم یه انسانم بعدش ترکم
دوم اینکه اون کسایی که اومدن تو این بحث و بد و بیرا میگن 100% بسیجی (عقده ای)تشریف دارن
نکته اصلی هم اینه که حمایت از جنبش سبز ربطی به قومیت نداره همونطور که تبریز هم تا الان ساکت نبوده ولی این نظام صفاک تبریز رو بیشتر از تهران زیر نظر داره چون هم کوچیکتره و هم نیروهای نظامی زیادی به خاطر مرز بودن تبریز اونجا داره.تهران هم فقط که پارس نیستش,کرد و لر و بلوچ و ترک وهمه اقوام ایران عزیز تو تهران کنار هم زندگی میکنن.پس این بحثای انحرافی که ترکها با ما نیستن رو قبول ندارم.
پس همه با هم پیش به سوی ایرانی آزاد
فوریه 17, 2011 در 05:04 |
قوتاز حق مطلب را ادا کردی زنده باد ولی متاسفانه هنوز هیچکس به شما جواب نداده که چرا هیچکس از ترکها درقیامشان اعلام وجود نکردند؟
فوریه 17, 2011 در 05:05 |
سلام دوستان. من اصليتا ترك هستم و ملت آذري را به خاطر هميت غيرت و پشتكار بسيار دوست ميدارم ولي اين پان تركيسم را بي شك توطيه اي خارجي براي تجزيه ايران ميدانم. اولا همه تقصيرها را به گردن فارسها انداختن بي انصافي است چرا كه بسياري از نالايق ترين شاهان ايران از جمله قاجاريه ترك بودند كه جز خيانت و عقب ماندگي چيزي براي ايران به يادگار نگذاشتند. همين رهبر معظم و بسياري از سران خائن فعلي هم ترك هستند ولي هيج ايراني در راه مبارزه اشارهاي به قوميت آنها نميكند. در مقابل ستارخانها و باقرخانها و كسرويها و خياباني هم هستند كه همه چيزشان را در راه ايران دادند. آذريهاي عزيز ما همه يك ملت هستيم با هويتي مشترك مبادا فريب دشمنان اين آب و خاك را بخوريم و باز مثل انقلاب 57 حسرت اشتباه و فكر نكردن امروزمان را بخوريم. ما گرچه امروز با حسرت به تركيه و كشورهاي عربي نگاه ميكنيم ولي اگر با هم باشيم در فرداي ازادي همه عقب ماندگيها را جبران خواهيم كرد و به جايگاه به حق خودمون خواهيم رسيد. انرژي هامون را هدر نديم و عناصر خائن را از خودمون ترد كنيم و كشورمون را از دست اين اجنبي ها پس بگيريم.
فوریه 18, 2011 در 05:33 |
آذری نه ترک آذربایجانی اول یاد بگیر بعد صحبت کن برو با سوسل های فارسی زبان درد دل بکن زیاد خودتان را به آب وآتش نزنین
فوریه 17, 2011 در 05:07 |
سلام دوستان، نمیدونم تا کی میخواهیم خودمونو قول بزنیم و همش بگیم که کار کره پانتورکاست و بگیم که اینا هم ۱% هستن مگر جز اینه که فقط تعداده معدودی تو این منطقه با جنبش همراهی میکنن. چرا ما دنباله ریشه مشکل نیستیم چرا نمیخواهیم ببینیم که تمامه رفتارا و عملکرده ماست که باسه این مساله شده. ما همیشه با این جکهای الکیمون و با تهقیرامون سعی به سرکوبه ملته بزرگه آذربایجان داشتیم. ملته بزرگه آذربایجان در تمامه مدته انقلابی آزادیخواهانه پیشرو بوده. ما اوزل اینکه از اینا دلجویی بکنیم مسله رژیمه فاسدمون همش اسم میزاریم روشون و تهدیدشون میکنیم چرا نمیگیم که مشکل از ماست ازشون عذرخواهی نمیکنیم و حقشون رو به رسمیت نمیشناسم، باید رهبری جنبش تمامه حقه مردمه شریفه آذربایجان رو به رسمیت بشناسان و ازشون دلجویی بکنن. حامی آذریهای عزیزه ما دله پری از ما فارسها داران بخاطره تمامه جوکها و تمامه تحقیره بهشون هم باید حق داد چون خوده ما هم به جای اونا بودی ۱۰۰۰ ران بر بدتر از اینا برخورد میکردیم چطور هروقت اونا صحبت از آزادی میکنن نژادپرست و خائن هستن والی ازادیخاهیه ما درسته. جنبشه ما باید مشاخاصان حق و حققه حامی ملیتها رو به رسمیت بشناسه باید مشاخاصان از طبقی کارگر حمایت کنه که بتونیم هرچه سریتر به آزادی برسیم و حامی اقوام بتونن به خوبی و خوشی در آزادی و در کناره هم زندگی بکنن. به امیده ون روز که حامی ما به این درک برسین که آوازه محکوم کردن دیگران اول خودمونو زیره زربین ببریم و مشکلایی رو که ما باسش شدیم رو جبران کنیم. به امیده ایرانی آزاد
فوریه 17, 2011 در 05:08 |
خواهشا با اسم های ساختگی تبریزی نظرندین.ممنون.
اینکه مردم آذربایجان کاری نمیکنن فقط به خاطر اینه که مطمئن هستن که باز هم تو اوضاشون تغییری حاصل نمیشه، الان که بهشون نیاز هست میشن دلاور آزادی خواه اما همین که خر مملکت از پل گذشت باز همون آش و همون کاسه میشه، به حقوقشون نمیرسن که هیچ اوضاشون بدتر هم میشه. کل قضیه به صورت ساده همینه.
اینکه میگن ترک ها فاشیست شدن مضحک هستش، ما ها قربانی فاشیست هستیم،اونوقت خودمون بیایم فاشیست بازی در بیاریم؟!!!!!!!!!
فوریه 17, 2011 در 05:22 |
منیم گوزل گارادشیم ، من تورکم ، تبریز دیارینان، اما اورییم سیخیلیر او زامان کی گورورم و ائشیدیرم که بیرآز عده تبریزلی لر سوینیلر کی تهراندا وطن داشلاریمیزی اولدورولر. او کیچیک عده فاشیست دیلر. فاشیست دن ده ظالیم دیلر. انسان گرک هیچ اکیمسنین اذیت اولماسینا سوینمیه. چه تورک ، چه فارس ، چه کرد بیز اینسانیخ . گرهکی بیر بیریمیزه دایاغ اولاغ .ایر بیر زامان دا بیر ایری سوز دانیشدیم گوزشت اله ، اوریم دولیدی گارداش
قورتاز چوخ گوزل ددی
«یاشاسین آنا یوردوم
یاشاسین آذربایجان
باشون اوجا السون گوزل ایران»
مارس 29, 2011 در 01:37 |
هله آحماق ادام سنون کیمی ساتغینار او خوش دیلی نن بو مملکتی بو گونه سادی و بیز تورک لری بو فارسلارین الینین آلتینا سالدیلار
ایران بیز تورکلرین دیر فارسلار سورادان گلمه دیلر
من فقط خوشلوقی و یاخچیلیغی اوز تورک خالقیما ایستیرم
تورکی یازماق تبریزلی اولماق دییر بو ننه قحبه فارسلار تز تورکی اورشیب لر
سن کیمین لر گرک سیهدیره
مارس 29, 2011 در 11:49 |
متاسفانه آدمهایی مثل شما هستند که آذربایجانو به این روز انداختند. تو آقای قانماز مثلا خواستی ترکی بنویسی و دم از وطنپرستی و دمکرات بودن بزنی و همه را فاشیست؟
احمق یک نگاهی به دوروبرت و تاریخ بنداز. فاشیست اونایی هستند که بهت توهین کردند. و اونهایی هستند که در قیام ۸۵ بجای همدردی با تو تبریزی طرف اون مادر …. را گرفتند. حالا ببین کی فاشیسته. لطفا از این زبان برای اهداف کثیفتون استفاده نکنید.
یاشاسین فقط آذربایجان
فوریه 17, 2011 در 05:09 |
شما که همیشه خودتونو برتر و بالاتر از بقیه می بینید, چی شد پس؟ بروید جمهوری اسلامی رو ساقط کنید دیگه, فقط بلدید در اینترنت هارت و پورت کنید. مرگ بر تمامیت رژیم اسلامی ولی در عین حال مرگ بر سلطنت طلبان لس آنجلس نشین و همفکران آنها. یادتان رفته خودتونو از به اصطلاح نژاد آریایی می دونستید و به خودتون اجازه میدادید به بقیه هر توهینی رو بکنید. ناراحت نشید ولی من هرچی فارس زبان تا حالا دیدم به یه عرب یا هندی-پاکستانی شبیه بوده.
می دونم که نژاد و زبان 2 مقوله جدا از هم هستند ولی این شما هستید که هنوز هم خودتونو صرفا به خاطر فارس زبان بودن (که هم خانواده زبانها هندواروپایی هست) با اروپایی ها همنژاد میدونید, و این خلاف واقعیته…
همینطور در مورد آذربایجانی ها و سایر ترک زبانان ایران هم این موضوع صادق است. به هر حال شما بازیچه سیاست های نژاد-محور و زبان-محوری که 80-90 سال پیش مطرح شد, قرار گرفتید و تا امروز دانسته یا ندانسته باعث تداوم این شرایط شدید…حالا به همین منوال ادامه بدید, ببینیم چی پیش میاد..
فوریه 17, 2011 در 05:10 |
ترکن دیگه
فوریه 20, 2011 در 05:22 |
Chiyeh Madaretoo ya khaharet oo Gaeedan
مارس 29, 2011 در 11:52 |
حتما گاییدن دیگه وگرنه اینطوری از دست ما عصبانی نبودند.
فوریه 17, 2011 در 05:13 |
سلام دوستان. من اصليتا ترك هستم و ملت آذري را به خاطر هميت غيرت و پشتكار بسيار دوست ميدارم ولي اين پان تركيسم را بي شك توطيه اي خارجي براي تجزيه ايران ميدانم. اولا همه تقصيرها را به گردن فارسها انداختن بي انصافي است چرا كه بسياري از نالايق ترين شاهان ايران از جمله قاجاريه ترك بودند كه جز خيانت و عقب ماندگي چيزي براي ايران به يادگار نگذاشتند. همين رهبر معظم و بسياري از سران خائن فعلي هم ترك هستند ولي هيج ايراني در راه مبارزه اشارهاي به قوميت آنها نميكند. در مقابل ستارخانها و باقرخانها و كسرويها و خياباني هم هستند كه همه چيزشان را در راه ايران دادند. آذريهاي عزيز ما همه يك ملت هستيم با هويتي مشترك مبادا فريب دشمنان اين آب و خاك را بخوريم و باز مثل انقلاب 57 حسرت اشتباه و فكر نكردن امروزمان را بخوريم. ما گرچه امروز با حسرت به تركيه و كشورهاي عربي نگاه ميكنيم ولي اگر با هم باشيم در فرداي ازادي همه عقب ماندگيها را جبران خواهيم كرد و به جايگاه به حق خودمون خواهيم رسيد. انرژي هامون را هدر نديم و عناصر خائن را از خودمون ترد كنيم و كشورمون را از دست اين اجنبي ها پس بگيريم.
فوریه 17, 2011 در 05:14 |
با سلام همانطور که کسانی مانند ستارخا نها ، باقر خانها و … نشان افتخار ، سربلندی و آزادگی آذربایجان و ایران می باشند . متاسفانه کسانی هم مانند پیشه وری ها ، غلام یحیی ها و بی ریاها و … وجود دارند که باعث عقب افتادگی در آذربایجان شده اند و هنوز هم عده ای آنها را نشان شکوفایی و دموکراسی خواهی آذربایجان(البته در تبریز ) می دانند . مشخص است که این نتیجه به بار خواهد آمد . فاصله ستارخان بودن و پیشه وری بودن به اندازه وطن پرستی وغیرت آذری است.
فوریه 22, 2011 در 00:01 |
تو چی میدونی آخه؟
پرچم سید عکس ستارخان بود