حال که بازاریان اعتصاب کرده اند جنبش سبز باید از آنان حمایت کند نه اینکه در طرد آنان بکوشد(دوراندیش)

بازاریان سر انجام دست به اعتصاب زدند . دلیل اعتصاب مسئله مالیات است ولی میدانیم که در حکومتهای دیکتاتوری معمولا باید مسائل را عمیقتر کاوید و دلائل اصلی جای دیگری است . وقتی دانشجویان به دلیل مسائل صنفی خود از قبیل غذای بد و خوابگاههای شلوغ دست به اعتصاب میزنند همه میدانیم که اینها بهانه است و دلیل اصلی مخالفت آنان با حکومت دیکتاتوری است منتها به خاطر شرایط سرکوب شدید این را بهانه کرده اند . وقتی کارگران یک کارخانه به خاطر عقب افتادن حقوق اعتصاب میکنند آنان را شماتت نمیکنیم که چرا برای چند تومان دستمزد اعتصاب کرده اید بلکه از آنان حمایت میکنیم . همین امر در مورد سایر اعتراضات در یک حکومت توتالیتر دیکتاتوری صادق است ، اعتراضات گروههای پزشکان ، وکلا ، کارمندان و غیره . همه ما ایرانی هستیم و میدانیم مسائل صنفی بهانه است و دلیل اصلی چیز دیگری است .

حالا چرا وقتی بازاریان دست به اعتصاب زده اند از آنان حمایت نمیکنیم ؟ متاسفانه شاهدیم که بخشی از جنبش سبز به جای حمایت از اعتصاب بازاریان دست به انتقاد از آنان زده اند . آیا این است روش جذب نیرو به یک جنبش اجتماعی ؟ آیا در کشورهای دیگر وقتی مردم بر علیه یک دیکتاتوری قیام میکنند بعضی گروهها را از پیوستن به جنبش منع میکنند؟ آیا در این هنگامه قتل و کشتار توسط جمهوری اسلامی باید از اعتصاب بازاریان حمایت کرد یا به آنان تاخت ؟

دو گروه آشکارا از این اعتصاب ناراضی هستند . یکی گروهکهای کمونیستی چپ افراطی که حتی پس از سقوط کمونیسم در سراسر جهان هنوز از خواب بیدار نشده اند و رویای دیکتاتوری پرولتاریا را در سر میپرورانند و هرچه رخ دهد همیشه با بازار مخالف خواهند بود . دیگر سلطنت طلبانی که بازار را هرگز به خاطر اعتصابهای گسترده آن در سال 57 که در سقوط رژیم شاه نقشی مهم داشت نبخشیده اند . این دو گروه را میشود درک کرد چرا بی خردانه مشت بر سینه بازاریان میکوبند و سعی میکنند آنان را از جبهه متحد سبز بیرون رانند . ولی دیگر دوستان جنبش سبز را چه میشود؟ آیا حال که بازاریان ، با وجود دیکتاتوری موتلفه و تسلط مطلق آن بر بازار جرئت کرده اند به این بهانه اعتصاب کنند نباید از آنان حمایت کرد؟

«پیروزی نزدیک است»

«دوراندیش»

برچسب‌ها: , , , , , , , , , , , , , , ,

3 پاسخ to “حال که بازاریان اعتصاب کرده اند جنبش سبز باید از آنان حمایت کند نه اینکه در طرد آنان بکوشد(دوراندیش)”

  1. حال که بازاریان اعتصاب کرده اند جنبش سبز باید از آنان حمایت کند نه اینکه در طرد آنان بکوشد(دوراندیش) « پل سبــــــــــــــــــــــــــــ Says:

    […] “پیروزی نزدیک است”/منبع […]

  2. نیما Says:

    دوست عزیز یا شما در ایران زندگی نمی کنی و یا اگر هم میکنی متاسفانه تلقی غلطی از روابط بین بازار، مردم و حکومت داری. چگونه این اعتراض را که در مخالفت با یکی از معدود قوانین صحیح دولت نهم (با وجود کاستی ها) را با اعتراض جنبش سبز یکی هم راستا میدانی؟!

  3. دوراندیش Says:

    والله ملت ایران باید مغز خر خورده باشند که بعد از سی سال حاکمیت اسلام و پس از دادن هزاران کشته و شهید برای سرنگونی جمهوری اسلامی آنوقت بیان آب و جارو کنن برای مسعود و مریم جونش که اینها حکومت را دستشون بگیرن . بابا سی سال حاکمیت اسلام بس نیست؟ شماها کی میخوان آدم بشین و قبول کنین که دیگر حاکمیت اسلامی در ایران هرگز هرگز هرگز برای هزار سال آینده جایی ندارد با این کثافتکاریهایی که اینها توی این سی سال کردند؟ اونهم اسلامی که خداش مسعود و مریم هست و نه الله .

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.